معرفی زبان برنامه نویسی Swift
یک مهندس کامپیوتر اگر علاقه مند باشد؛ هیچ وقت با مشکل بیکاری روبرو نمی شود.

وبسایت تخصصی انجمن علمی کامپیوتر مؤسسه آموزش عالی توس

جهت اطلاع از اخبار رویدادها و فعالیت های انجمن کامپیوتر توس، به "صفحه اینستاگرام" و "کانال تلگرام" انجمن در بخش "پیوندهای مهم" مراجعه فرمایید.
.
درباره ما
سخن روز
پیوندهای مهم
پیوندهای روزانه

 

می توان به جرأت گفت که اگر یک زبان برنامه نویسی وجود داشته باشد که با استفاده از آن بتوان آینده برنامه نویسی را تغییر داد، آن زبان بدون شک Swift خواهد بود.
این زبان توسط Apple Inc در سال 2014 و در ماه ژانویه برای برنامه نویسی iOS (و سایر سیستم های مرتبط با آن) و همچنین لینوکس ایجاد شد. این زبان برنامه نویسی یک زبان اولیه برای توسعه اپلیکیشن های iOS و OSX می باشد.
زبان برنامه نویسی Swift از سرعت رشد و توسعه بالایی برخوردار می باشد و برنامه نویسان آشنا به زبان برنامه نویسی Swift در میان تمامی برنامه نویسان از فرصت های شغلی بهتری برخوردار می باشند. خوب است بدانید که توسعه دهندگان آشنا به زبان برنامه نویسی Swift بیشترین درآمد را در میان تمامی برنامه نویسان در سراسر دنیا دارند و همچنین که در آمریکا برنامه نویسیان Swift جزء مشاغلی هستند که بالاترین درآمد را در میان تمامی مشاغل به خود اختصاص می دهند.
اگر قصد یادگیری زبان برنامه نویسی Swift را دارید امروز بهترین زمان برای شما است که دست به کار شوید.
گوگل قصد دارد زبان برنامه نویسی Swift را به جای زبان جاوا به عنوان زبان برنامه نویسی سطح بالای خود اعلام نماید. اگر گوگل زبان سطح بالای خود را به سوییفت تغییر بدهد مطمئنا هیچ زبان برنامه نویسی دیگری در دنیا نخواهد تنوانست با آن به رقابت بپردازد و بدون شک سوییفت به بهترین زبان برنامه نویسی در دنیا مبدل خواهد شد.
واژه سوییفت به معنای تجارت می باشد و این نام به خوبی بیان گر ویژگی های خارق العاده این زبان در تجارت می باشد. انتخاب این نام برای زبان سوییفت بیان گر آن است که طراحان این زبان بدون شک مطمئن بوده اند که با طراحی این زبان تجارت های مرتبط با برنامه نویسی در دنیا به شدت متحول خواهد گردید. پس اگر به فکر آن هستید که در دنیای تجارت برای خود جایی پیدا کنید ، شما باید به سراغ زبان برنامه نویسی سوییفت بروید.

اگر بخواهید نمونه ای از کاربردهای زبان سوییفت در ساخت اپلیکیشن ها را بشناسید من به شما اپلیکیشن SlideShare که برای iOS نوشته شده است را معرفی می نمایم. این اپلیکیشن نمونه بارز یک کار خارق العاده با استفاده از برنامه نویسی سوییفت می باشد.
البته امروزه سوییفت تنها برای iOS است اما از آنجایی که سوییفت قابل استفاده بر روی لینوکس بوده و کد باز می باشد می توان نتیجه گرفت که این زبان برنامه نویسی قابل تطبیق با تمامی سیستم عامل ها خواهد بود. این زبان هنوز برای بسیاری از توسعه دهندگان زبان جدید و نا آشنایی محسوب می شود و از آن رو می توان گفت که با روی آوردن تعداد بسیاری از توسعه دهندگان به این زبان می توانیم شاهد پیشرفت این زبان باشیم.

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی سوییفت

یادگیری بسیار آسان بخصوص برای کسانی که با زبان برنامه نویسی C شیء گرا آشنایی کافی داشته باشند.
کد باز بودن
زبان برنامه نویسی سوییفت یک ورژن ساده سازی شده زبان C شی گرا می باشد.
کد نویسی با استفاده از این زبان بسیار ساده می باشد.
در دست داشتن آینده کد نویسی برای iOS
نیاز به کدهای کمتری برای ایجاد یک برنامه مشابه نوشته شده با استفاده از دیگر زبان ها خواهد داشت.





:: بازدید از این مطلب : 1079
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انجمن علمی کامپیوتر توس
ت :
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات
آخرین مطالب
صفحات
امکانات